maandag 15 augustus 2011

Een tweede brief


De opdracht om een brief te schrijven naar de natuurlijke ouders ligt mij veel moeilijker dan de brief naar het kind. Ik doe veel moeite om de juiste toon te zetten, niet denigrerend, respectvol en open.


Beste Agnes,

Afgelopen zaterdag hebben mijn man, mijn dochter en ik kennis gemaakt met Lotte. Wat een spontaan en levendig kind!

Wij zijn ervan overtuigd dat wij haar bij ons een veilige plek kunnen bieden. Zie jij het zitten dat ze bij ons komt wonen tot de problemen thuis opgelost zijn?

Uiteraard kan je haar zoveel als mogelijk zien, want het is absoluut niet de bedoeling dat wij jouw plaats gaan innemen. We willen enkel hulp en steun bieden in deze moeilijke periode.

Ik hoop dat we gauw met elkaar kunnen kennismaken.

Groetjes


Dine




Geen opmerkingen:

Een reactie posten