maandag 15 augustus 2011

Een brief

Een brief kan een extra hulpmiddel zijn bij de voorbereiding van kinderen op pleegplaatsing. Als deel van het huiswerk vraagt men om een brief te schrijven aan het mogelijke kind dat bij ons komt wonen. Ik stel mij een meisje voor van een jaar of zeven, dat Lotte heet. Ik schrijf haar een korte, eenvoudige brief. 

Dag Lotte,  
Binnenkort komen wij bij jou op bezoek. Wij: dat zijn mijn man, mijn dochter van 13 en ik. 
Het zou kunnen dat je voor een tijd bij ons komt wonen.  Dan mag je kiezen of je boven of onder in het stapelbed slaapt. 
Hou je van poezen? Wij hebben er twee. B is onze kater. Die is superlief en wil heel veel geaaid worden. Als hij geen aandacht krijgt, miauwt hij lang en grappig. Z is een kattin. Zij zit niet graag op schoot. Zij kan niet zo goed miauwen. Ze piept eerder als een muisje.  
Aan het einde van onze straat is een speeltuintje. Er zijn schommels, er is een draaimolen en een touwenparcours. Er varen veel schepen voorbij omdat onze straat aan een kanaal ligt. 
Uiteraard hebben wij televisie! Zo’n plat scherm. We spelen ook spelletjes op de computer en op de Nintendo DS.  
Zo, nu ken je ons al een beetje. Als we elkaar binnenkort ontmoeten, vertellen we je alles wat je nog over ons wil weten. OK? 
Tot dan!  
Groetjes 
Dine



Geen opmerkingen:

Een reactie posten